Regulamin Platformy ESRS Q&A

 

[ROZDZIAŁ I: POSTANOWIENIA WSTĘPNE]

 1. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady dostępu Użytkowników do Platformy, w tym prawa i obowiązki Stron, zakres odpowiedzialności Stron i inne warunki umowy, której przedmiot będzie obejmował dostęp do Treści Cyfrowych zamieszczonych na Platformie w ramach Subskrypcji.
  2. Operator informuje, że w ramach Platformy wyłącznie udostępnia Treści Cyfrowe, jak również administruje Platformą. Operator nie świadczy żadnych innych usług w imieniu własnym, jak również nie jest pośrednikiem w zawieraniu jakichkolwiek innych umów.
  3. Platforma jest dedykowana podmiotom profesjonalnym, w związku z czym Operator nie przewiduje możliwości zawierania Umów z Użytkownikami, którym może przysługiwać status Konsumenta.

 

2. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają, co następuje:

  • Aktualizacja – aktualizacja, którą zobowiązał się dostarczyć Operator i która jest niezbędna do zachowania zgodności Produktu z Umową;
  • awaria — przez „awarię” należy rozumieć całkowite wstrzymanie działania Platformy, zawieszanie się Platformy całkowicie uniemożliwiające korzystanie z Platformy lub inną przeszkodę całkowicie uniemożliwiającą prawidłowe korzystanie z Platformy;
  • blokada konta Użytkownika — przez „blokadę konta Użytkownika” należy rozumieć działania, które polegają na uniemożliwieniu Użytkownikowi korzystania z Platformy w przypadkach wskazanych w Regulaminie;
  • Cena — przez „Cenę” należy rozumieć kwotę pieniężną, którą Użytkownik jest zobowiązany zapłacić za Treści Cyfrowe dostarczane w ramach Subskrypcji;
  • dni robocze — przez „dni robocze” należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy na podstawie prawa lub zarządzeń Operatora;
  • Ekspert — przez „Eksperta” należy rozumieć osobę zatrudnioną przez Operatora na potrzeby przygotowania jakichkolwiek Treści Cyfrowych, gdzie Ekspert tworzy i udostępnia Użytkownikom określone Treści Cyfrowe;
  • E-zapłata – zapłata Ceny za Subskrypcję za pomocą cyfrowego odwzorowania wartości, w szczególności za pomocą bonów elektronicznych, e-kuponów, walut wirtualnych itp.;
  • funkcjonalność — przez „funkcjonalność” należy rozumieć pojedyncze zadanie możliwe do wykonania w ramach Platformy;
  • godziny robocze — przez „godziny robocze” należy rozumieć godziny od 10:00 do 16:00 w dni robocze;
  • hasło — przez „hasło” należy rozumieć ciąg znaków używany do zabezpieczenia dostępu do Platformy;
  • Konsument — przez „Konsumenta” należy rozumieć osobę fizyczną, która chce zawrzeć z Operatorem Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  • konto Użytkownika — przez „konto Użytkownika” należy rozumieć konto utworzone przez Operatora na rzecz Użytkownika w celu korzystania z Platformy;
  • login — przez „login” należy rozumieć indywidualne i niepowtarzalne oznaczenie Użytkownika, pozwalające dokonać jego identyfikacji, wykorzystywane przy korzystaniu z Platformy. W przypadku systemów teleinformatycznych Operatora standardowo jest to adres e-mail podany przez Użytkownika;
  • naprawa — przez „naprawę” należy rozumieć działania Operatora polegające na usunięciu przyczyny zdarzenia, które mają za zadanie przywrócić prawidłowe funkcjonowanie Platformy;
  • obsługa zdarzenia — przez „obsługę zdarzenia” należy rozumieć całościowe, kompleksowe i spójne działania, jakie są podejmowane przez Operatora na potrzeby usunięcia przyczyny zdarzenia, zgodnie z przyjętym wewnętrznym schematem postępowania;
  • Okres Dostępu — przez „Okres Dostępu” należy rozumieć czas, przez jaki Użytkownikowi przysługuje prawo do świadczeń realizowanych przez Operatora w ramach Subskrypcji. Operator może przewidywać różne Okresu Dostępu. Dostępne Okresy Dostępu są wskazywane na stronach Platformy;
  • Operator — przez „Operatora” należy rozumieć MATERIALITY ACADEMY sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 5A, 00-132 Warszawa, Polska, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000988961, posługującą się numerem NIP: 5252920903 oraz REGON: 52293602200000, kapitał zakładowy 5.000 zł;
  • Opłaty — przez „Opłaty” należy rozumieć wszelkie świadczenia pieniężne należne Operatorowi z tytułu umożliwienia Użytkownikom korzystania z Platformy, w szczególności Cenę;
  • Platforma — przez „Platformę” należy rozumieć system teleinformatyczny pod nazwą „ESRS Q&A” należący do Operatora, który jest dostępny za pomocą strony pod adresem: https://esrs.pl oraz innymi subdomenami domeny podstawowej. Platforma obejmuje także system służący do zarządzania bazami pod nazwą Coda, do którego mają dostęp Użytkownicy z aktywnymi Subskrypcjami;
  • prawa własności intelektualnej — przez „prawa własności intelektualnej” należy rozumieć prawa własności intelektualnej (prawa autorskie, prawa własności przemysłowej, prawa do baz danych) przysługujące Operatorowi w związku z Platformą oraz jej zawartością
  • Przedsiębiorca na prawach konsumenta (PNPK) — przez „Przedsiębiorcę na prawach konsumenta (PNPK)” należy rozumieć przedsiębiorcę, który prowadzi działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, chce zawrzeć Umowę z Operatorem bezpośrednio  związaną  z  jego działalnością gospodarczą, a jednocześnie Umowa nie ma dla niego charakteru zawodowego;
  • Przedsprzedaż — przez „Przedsprzedaż” należy rozumieć czas, w którym Operator umożliwia nabycie Subskrypcji z wyprzedzeniem, przed oficjalną premierą. Z tytułu nabycia Subskrypcji w ramach Przedsprzedaży Operator może przyznawać Użytkownikom Uprawnienia Specjalne;
  • reakcja — przez „reakcję” należy rozumieć wszelkie pojedyncze działania Operatora, które będą zmierzać do obsługi zdarzenia;
  • Regulamin — przez „Regulamin” należy rozumieć niniejszy Regulamin;
  • Strony — przez „Strony” należy rozumieć Operatora lub Użytkownika;
  • Subskrypcja — przez „Subskrypcję” należy rozumieć odpłatne dostarczanie Użytkownikowi Treści Cyfrowych przez określony czas, np. miesiąc, równy Okresowi Dostępu;
  • Treści Cyfrowe — przez „Treści Cyfrowe” należy rozumieć wszelkie treści cyfrowe zamieszczane przez Operatora w ramach Platformy, w szczególności takie, jak e-booki, webinary, nagrania audio, karty pracy, transkrypcje, materiały wizualne, pliki oraz wszelkie pozostałe treści, jakie mogą być zamieszczane w ramach Platformy;
  • Treści Użytkownika – treści, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Użytkownika w trakcie korzystania z Platformy, w szczególności pytania związane z przedmiotem działalności Operatora, które mogą być wykorzystywane do wzbogacania bazy pytań i odpowiedzi dostępnej na Platformie;
  • Usługi Elektroniczne — przez „Usługi Elektroniczne” należy rozumieć wszelkie usługi, odpłatne lub nieodpłatne, świadczone przez Operatora w związku z Platformą, w szczególności takie usługi, jak:
    1. tworzenie i prowadzenie konta Użytkownika;
    2. wysyłka powiadomień dotyczących Platformy;
    3. tworzenie listy przedsprzedażowej i zarządzanie nią w ramach Przedsprzedaży;
    4. wysyłka newslettera;
    5. inne czynności przewidziane w ramach funkcjonalności Platformy;
  • Umowa — przez „Umowę” należy rozumieć umowę o dostarczanie Treści Cyfrowych przez Operatora na rzecz Użytkownika w ramach Subskrypcji lub umowę o świadczenie Usług Elektronicznych przez Operatora na rzecz Użytkownika;
  • Uprawnienia Specjalne — przez „Uprawnienia Specjalne” należy rozumieć korzyści oferowane Użytkownikom przez Operatora z tytułu korzystania z Platformy;
  • Użytkownik — przez „Użytkownika” należy rozumieć osobę fizyczną, jednostkę organizacyjną wyposażoną w zdolność prawną lub osobę prawną, która korzysta lub zamierza korzystać z Platformy i w tym celu zawiera Umowę z Operatorem. W przypadku, gdy Użytkownik zawiera umowę na rzecz osób trzecich (np. zatrudnionych przez siebie pracowników lub współpracowników), postanowienia dotyczące Użytkownika stosuje się odpowiednio do każdej osoby trzecich korzystającej z Platformy w imieniu Użytkownika, który zawarł umowę;
  • usterka — przez „usterkę” należy rozumieć każde nieprawidłowe działanie Platformy, które nie jest ani awarią, ani błędem;
  • wsparcie techniczne — przez „wsparcie techniczne” należy rozumieć pomoc, która jest udzielana Użytkownikom przez Operatora w zakresie korzystania z Platformy, obejmująca zdalne wsparcie (np. za pośrednictwem poczty elektronicznej) oraz niezbędne instrukcje i porady w przedmiocie obsługi technicznej i informatycznej;
  • zdarzenie — przez „zdarzenie” należy rozumieć awarię lub błąd w ramach Platformy;
  • zewnętrzny dostawca — przez „zewnętrznego dostawcę” należy rozumieć każdą osobę trzecią, niebędącą Operatorem, która dostarcza na potrzeby wykonania Umowy jakiekolwiek towary lub usługi, w szczególności oprogramowanie wykorzystywane na Platformy oraz usługi niezbędne do funkcjonowania Platformy.

 

[ROZDZIAŁ II: PRZEDMIOT I ZAWARCIE UMOWY]

3. Przedmiot Umowy

  1. W ramach Umowy Operator zobowiązuje się do dostarczania Użytkownikowi Treści Cyfrowych w ramach Subskrypcji lub świadczenia ustalonych Usług Elektronicznych na rzecz Użytkownika, a Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Treści Cyfrowych lub Usług Elektronicznych zgodnie z przeznaczeniem, na zasadach przewidzianych w Regulaminie, a także do wnoszenia Opłat w przypadku Treści Cyfrowych o charakterze odpłatnym.
  2. Informacje na temat odpłatności lub nieodpłatności określonych Treści Cyfrowych są zamieszczone bezpośrednio na Platformie lub przekazywane Użytkownikom w inny sposób umożliwiający zapoznanie się z wysokością Opłat, np. poprzez przesłanie wiadomości e-mail z wysokością Opłaty.
  3. Przeglądanie strony głównej Platformy jest zawsze nieodpłatne, natomiast uzyskanie dostępu do Treści Cyfrowych — co do zasady odpłatne. Na potrzeby działań marketingowych i promocyjnych Operator może postanowić o udostępnieniu części Treści Cyfrowych nieodpłatnie, w ramach wersji demonstracyjnej, jednak wyłączna decyzja w tym zakresie należy do Operatora.
  4. W zależności od rodzaju świadczeń pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem dochodzi do zawarcia Umowy określonego rodzaju:
    1. w przypadku Treści Cyfrowych dochodzi do zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych w ramach Subskrypcji;
    2. w przypadku Usług Elektronicznych dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług
  5. W celu uniknięcia wątpliwości PNPK Operator wskazuje,

że:

  1. Umowy, które dotyczą Treści Cyfrowych, są umowami o dostarczanie treści cyfrowej, do których stosuje się przepisy rozdziału 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
  2. do Umów, które nie dotyczą Treści Cyfrowych, nie stosuje się przepisów rozdziału 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach

 

4. Czynności przed zawarciem Umowy

  1. Przed zawarciem Umowy Użytkownik jest zobowiązany zapoznać się z informacjami Operatora na temat zasad dostarczania Treści Cyfrowych w ramach Platformy, świadczenia Usług Elektronicznych, postanowieniami Regulaminu i innymi Zawierając Umowę, Operator ma prawo przyjąć, że Użytkownik dopełnił powyższych wymagań.
  2. Każdy Użytkownik przed zawarciem Umowy ma zapewnioną nieodpłatną możliwość zapoznania się z treścią Regulaminu w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik, lub przy użyciu innych środków.
  3. Użytkownik jest związany postanowieniami Regulaminu, jeżeli został mu udostępniony w sposób opisany w ust. 2.
  4. Jakiekolwiek informacje dotyczące Treści Cyfrowych lub Usług Elektronicznych, które są zawarte na stronach internetowych Operatora lub rozpowszechniane za pośrednictwem innych kanałów komunikacyjnych (np. mediów społecznościowych), nie stanowią oferty w rozumieniu 66 k.c., lecz ewentualnie zaproszenie do zawarcia Umowy.
  5. Na potrzeby zawarcia Umowy za pośrednictwem Platformy konieczne jest zaakceptowanie Regulaminu przez Użytkownika — poprzez odpowiednie oświadczenie składane za pomocą check-boxa, lub w sposób dorozumiany, poprzez rozpoczęcie korzystania z Usług Elektronicznych (nieodpłatnych) w ramach Platformy.
  6. W przypadku, gdy Użytkownik jest zainteresowany nabyciem Treści Cyfrowych na indywidualnie uzgodnionych warunkach, jest zobowiązany wysłać zapytanie ofertowe na adres poczty elektronicznej: platnosci@materialityacademy.com. Po otrzymaniu zapytania ofertowego Operator może przedstawić Użytkownikowi zindywidualizowaną ofertę dotyczącą Treści Cyfrowych, najpóźniej w terminie 12 (słownie: dwunastu) dni roboczych od chwili przesłania zapytania, ale nie jest do tego zobowiązany. Wówczas Umowa zostaje zawarta po przyjęciu oferty przez Użytkownika.
  7. W przypadku, gdy Operator zawrze z Użytkownikiem Umowę na indywidualnie uzgodnionych warunkach, Regulamin stanowi załącznik do zawartej W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a warunkami Umowy pierwszeństwo mają postanowienia Umowy.

 

5. Zakup Subskrypcji

  1. Aby wykupić Subskrypcję, Użytkownik jest zobowiązany wybrać interesujący go wariant Subskrypcji (jeżeli Operator oferuje więcej niż jeden wariant) oraz Okres Dostępu (jeżeli Operator oferuje więcej niż jeden Okres Dostępu), a następnie wypełnić formularz zamówienia i dokonać zapłaty Ceny za wybrany Okres Dostępu. Zakup Subskrypcji wymaga zaakceptowania Regulaminu, poprzez akceptację odpowiedniego checkboxa.
  2. Zawarcie Umowy następuje z chwilą kliknięcia przez Użytkownika przycisku „Zamawiam i płacę” lub przycisku o podobnej treści.
  3. Użytkownik jest zobowiązany dokonać zapłaty Ceny w ustalonej wysokości najpóźniej w terminie 7 dni od dnia zawarcia Umowy. W przypadku, gdy Użytkownik nie dokona zapłaty w tym terminie, uznaje się, że Użytkownik zrezygnował z Umowy z przyczyn leżących po jego stronie, w związku z czym Umowa rozwiązuje się z ostatnim dniem na zapłatę.
  4. Zasady płatności są opisane szczegółowo w dalszej części Regulaminu.

 

6. Zawarcie Umowy w ramach Przedsprzedaży

  1. Operator może dać Użytkownikowi możliwość zakupu Subskrypcji w ramach Przedsprzedaży. Aby nabyć Subskrypcję w Przedsprzedaży, Użytkownik powinien dokonać nabycia Subskrypcji na takich samych zasadach, jak opisane w § 5, z zastrzeżeniem ust. 2-4.
  2. W przypadku Treści Cyfrowych nabywanych w Przedsprzedaży Użytkownik nabywa dostęp do Treści Cyfrowych przed datą oficjalnej premiery, co oznacza, że Użytkownik nie uzyskuje dostępu do Treści Cyfrowych od razu po zawarciu Umowy, lecz w terminie wskazanym przez Operatora (na przykład 30 dni po rozpoczęciu Przedsprzedaży). Informacja, kiedy Użytkownik uzyska dostęp do Treści Cyfrowych, jest przekazywana przez Operatora w chwili rozpoczęcia Przedsprzedaży.
  3. Zawarcie Umowy w ramach Przedsprzedaży następuje od razu po wysłaniu formularza zamówienia i  zatwierdzenia  go  przyciskiem „Zamawiam i płacę” lub przyciskiem o podobnej treści. Użytkownik jest zobowiązany do zapłaty Ceny za Treści Cyfrowe od razu po zawarciu Umowy, mimo dostarczenia Treści Cyfrowych w późniejszym
  4. Z tytułu Przedsprzedaży Operator może dawać Użytkownikom Uprawnienia Specjalne, związane z możliwością nabycia Subskrypcji w niższej Cenie niż po oficjalnej premierze Subskrypcji.

 

7. Dostęp do Treści Cyfrowych

  1. W ramach Subskrypcji Operator dostarcza Użytkownikowi Treści Cyfrowe o określonej tematyce odpowiadającej zakresowi tematycznemu Subskrypcji.
  2. Nabycie 1 Subskrypcji uprawnia do korzystania z Treści Cyfrowych przez 1 Użytkownika. W przypadku konieczności nabycia dostępu do Treści Cyfrowych przez większą liczbę Użytkowników w ramach tej samej organizacji, należy wykupić liczbę Subskrypcji odpowiadającą liczbie Użytkowników,
  3. Operator może dostarczać Treści Cyfrowe w określonych odstępach czasu, tj. Użytkownik po zawarciu Umowy może otrzymać dostęp do części Treści Cyfrowych, natomiast kolejne Treści Cyfrowe mogą być udostępniane później (przykład: po zakupie Subskrypcji Użytkownik otrzymuje dostęp dostępnych w na Platformie w momencie zakupu Treści Cyfrowych, a po jakimś czasie Operator dostarcza kolejne Treści Cyfrowe). O rodzaju, liczbie oraz częstotliwości zamieszczania Treści Cyfrowych decyduje Operator.
  4. Operator dostarcza Treści Cyfrowe w wersji obowiązującej na dzień dostarczenia Treści Cyfrowej i nie zapewnia Aktualizacji po dniu dostarczenia Treści Cyfrowej — chyba że w opisie dostarczanej Treści Cyfrowej zostanie wyraźnie wskazane, że Treść Cyfrowa obejmuje także Aktualizacje w późniejszym terminie.
  5. W przypadku zastosowania wobec Użytkownika jakiejkolwiek blokady, zawieszenia lub innego mechanizmu, który uniemożliwia korzystanie z Platformy na skutek naruszenia Regulaminu przez Użytkownika, czas stosowania sankcji nie wydłuża Okresu Dostępu.
  6. Po zakupie, Użytkownik uzyskuje dostęp do Treści Cyfrowych w postaci obowiązującej na dzień dokonania zakupu Subskrypcji. W żadnym wypadku Operator nie ma obowiązku udostępniania archiwalnych wersji Treści Cyfrowych, w tym na żądanie Użytkownika.
  7. Z zastrzeżeniem ust. 8-9, Treści Cyfrowe w każdym przypadku są zamieszczane na Platformie na czas oznaczony lub nieoznaczony, który jest niezależny od Okresu Dostępu wykupionego przez Użytkownika (np. Treść Cyfrowa może być zamieszczona na czas nieoznaczony, lecz Użytkownik może zapoznać się z nią wyłącznie przez wykupiony Okres Dostępu). Jeżeli przy danej Treści Cyfrowej nie została zamieszczona informacja, że dana Treść Cyfrowa została zamieszczona na czas oznaczony, przyjmuje się, że została ona dodana na Platformie na czas nieoznaczony. Na zamieszczenie Treści Cyfrowej na czas oznaczony mogą mieć wpływ takie kryteria, jak:
  • aktualność poruszanych treści;
  • czas, na jaki Ekspert tworzący daną Treść Cyfrową udzielił Operatorowi licencji;
  • popularność danej Treści Cyfrowej wśród Użytkowników;
  • opinie na temat tej Treści Cyfrowej (opinie mogą pochodzić np. z ankiet lub statystyk aktywności).
    1. Operator zastrzega sobie prawo usunięcia każdej Treści Cyfrowej, zarówno bieżącej, jak i archiwalnej, zamieszczonej na czas oznaczony lub czas nieoznaczony, gdy:
  • dana Treść Cyfrowa narusza lub może naruszać obowiązujące prawo — w takim przypadku Operator ma prawo usunąć tę Treść Cyfrową niezwłocznie po otrzymaniu wiarygodnego zawiadomienia o treści bezprawnej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
  • wystąpią inne okoliczności, których Operator, pomimo zachowania należytej staranności, nie mógł przewidzieć przy rozpoczęciu sprzedaży Subskrypcji (np. w razie naruszenia umowy o współpracy przez Eksperta itp.).
  1. W przypadku, gdy Operator zamierza usunąć daną Treść Cyfrową w trakcie trwania Okresu Dostępu, najpóźniej na 7 dni przed planowanym usunięciem Treści Cyfrowej zamieści informację o planowanym usunięciu oraz przypomni Użytkownikowi o możliwości zapoznania się z Treścią Cyfrową. Operator jest zwolniony z obowiązku powiadomienia z wyprzedzeniem o planowanym usunięciu Treści Cyfrowej i może usunąć Treść Cyfrową od razu, gdy dana Treść Cyfrowa narusza lub może naruszać obowiązujące prawo, a także w przypadkach, gdy z przyczyn obiektywnych zachowanie terminu 7 dni jest niemożliwe (np. na skutek cofnięcia licencji przez Eksperta ze skutkiem natychmiastowym).
  2. Operator jest uprawniony do dokonywania zmian Treści Cyfrowych w trakcie trwania Umowy. Zmiany w zakresie dostarczonych Treści Cyfrowych mogą być dokonywane z zachowaniem poniższych wymogów:
  • zmiany w Treściach Cyfrowych mogą być dokonywane wyłącznie z uzasadnionych przyczyn, w szczególności takich jak usunięcie usterek, dostosowanie Treści Cyfrowych do potrzeb Użytkowników, dostosowanie Treści Cyfrowych do zmian prawnych lub decyzji sądów i organów;
  • zmiany w Treściach Cyfrowych nie mogą wiązać się z kosztami po stronie PNPK;
  • Operator poinformuje PNPK w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie;
  • jeżeli zmiana Treści Cyfrowych istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Użytkownika do Treści Cyfrowych lub korzystanie z nich, Operator jest zobowiązany poinformować PNPK z odpowiednim wyprzedzeniem, nie krótszym niż 7 dni, na trwałym nośniku, o właściwościach i terminie wprowadzenia zmiany, a także uprawnieniach związanych z tymi zmianami;
  • jeżeli zmiana Treści Cyfrowych istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Użytkownika do Treści Cyfrowych lub korzystanie z nich, PNPK może wypowiedzieć Umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany Treści Cyfrowych lub poinformowania o zmianach Treści Cyfrowych, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Uprawnienie to nie przysługuje Użytkownikowi, gdy Operator zapewni PNPK, bez dodatkowych kosztów, prawo do zachowania Treści Cyfrowych zgodnych z Umową w stanie niezmienionym.
    1. Treści Cyfrowe powinny być przygotowywane z należytą starannością, jakiej można wymagać od podmiotu profesjonalnie zajmującego się przygotowywaniem Treści Cyfrowych. Jednocześnie Operator nie gwarantuje, że zamieszczone Treści Cyfrowe będą w pełni odpowiadały oczekiwaniom Użytkowników oraz umożliwią osiągnięcie wszystkich celów subiektywnie założonych przez Użytkownika. Ponadto z uwagi na dynamiczny rozwój legislacji oraz praktyk stosowania prawa Operator nie gwarantuje, że Treści Cyfrowe w każdym momencie będą zgodne z najbardziej aktualnym stanem prawnym.
    2. Po uzyskaniu dostępu do Treści Cyfrowych Użytkownik może się z nimi zapoznać w ramach przeglądarki lub używanego urządzenia mobilnego, jak również ma prawo pobrać oznaczone Treści Cyfrowe na swój nośnik, o ile Operator umożliwia ich pobranie. Operator nie ma obowiązku umożliwić pobierania wszystkich Treści Cyfrowych. Operator nie wprowadza limitu pobrań Treści Cyfrowych.

 

8. Przedłużenie Okresu Dostępu lub anulowanie Subskrypcji

  1. Subskrypcja nabywana przez Użytkownika ma charakter autoodnawialny, co oznacza, że po upływie Okresu Dostępu następuje automatyczne odnowienie Subskrypcji na nowy Okres Dostępu równy poprzedniemu Okresowi Dostępu (przykład: Subskrypcja wykupiona na 1 miesiąc automatycznie odnawia się na 1 miesiąc, Subskrypcja wykupiona na 1 rok automatycznie odnawia się na 1 rok itd.). Użytkownik jest zobowiązany dokonać zapłaty nowej Ceny za odnowioną Subskrypcję.
  2. Użytkownik posiada możliwość anulowania Subskrypcji w dowolnym momencie przed upływem Okresu Dostępu i odnowieniem Subskrypcji na nowy Okresu Dostępu. W przypadku, gdy doszło do odnowienia Subskrypcji, a Użytkownik anuluje Subskrypcję tuż po tym odnowieniu, nie przysługuje mu zwrot Ceny z tytułu niewykorzystanej Subskrypcji.
  3. Użytkownik może anulować Subskrypcję albo za pomocą dostępnych funkcjonalności w koncie Użytkownika, albo wysyłając wiadomość e-mail z prośbą o anulowanie Subskrypcji na adres e-mail: kontakt@materialityacademy.com.
  4. W przypadku anulowania Subskrypcji Użytkownik posiada dostęp do Treści Cyfrowych do ostatniego dnia Okresu Dostępu. Po upływie Okresu Dostępu Subskrypcja wygasa, a Użytkownik traci dostęp do Treści Cyfrowych.
  5. W odniesieniu do dotychczasowych Użytkowników Operator może:
    1. przesyłać wiadomości e-mail z przypomnieniem o upływającym Okresie Dostępu;
    2. przesyłać wiadomości e-mail z informacją o wygaśnięciu Okresu Dostępu do Treści Cyfrowych;
    3. zaoferować możliwość nabycia nowej Subskrypcji lub przedłużenia dotychczasowego Okresu Dostępu na innych warunkach niż poprzednio (np. poprzez zaproponowanie Subskrypcji na inny Okres Dostępu).

 

[ROZDZIAŁ III: WYMAGANIA DOTYCZĄCE PLATFORMY]

9. Charakter, przeznaczenie i rozwój Platformy

  1. Platforma została stworzona przede wszystkim w celu dostarczania Użytkownikom Treści Cyfrowych oraz Usług Elektronicznych, które mają na celu wsparcie polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw w kwestiach związanych z Europejskimi Standardami Sprawozdawczości Zrównoważonego Rozwoju (ESRS).
  2. Platforma umożliwia Użytkownikom między innymi:
    1. zawarcie Umowy;
    2. zapoznanie się z ofertą dotyczącą Treści Cyfrowych lub Usług Elektronicznych;
    3. posiadanie konta Użytkownika w celu korzystania z określonych funkcjonalności Platformy;
    4. zapisanie się do newslettera;
    5. otrzymywanie zautomatyzowanych przypomnień i powiadomień.
  3. Platforma w żaden sposób nie może być wykorzystywana do celów niezgodnych z prawem lub dobrymi obyczajami.
  4. Operator dostarcza Platformę w modelu „as is”, co Użytkownik akceptuje. Operator nie daje gwarancji, że Platforma będzie w pełni odpowiadała wszystkim potrzebom Użytkowników, jak również nie zapewnia, że za pomocą Platformy będzie możliwe zrealizowane wszystkich celów, o których mowa w ust. 1, oczekiwanych przez Użytkownika. Operator jest zobowiązany wyłącznie dostarczyć Treści Cyfrowe i świadczyć Usługi Elektroniczne zgodne z
  5. Z uwagi na to, że Platforma stanowi system teleinformatyczny Operatora, Operator może prowadzić prace techniczne i informatyczne, które będą miały na celu rozwój Platformy oraz dostarczanie Treści Cyfrowych i świadczenie Usług Elektronicznych na jak najwyższym
  6. W ramach rozwoju Platformy, zgodnie z ust. 5, Operator może w szczególności:
    1. dodawać nowe funkcjonalności oraz zmieniać lub usuwać istniejące funkcjonalności w ramach Platformy;
    2. wprowadzić Platformę na inny rodzaj urządzeń, np. na urządzenia przenośne.

 

10. Wymagania techniczne dotyczące Platformy

  1. Przed zawarciem Umowy Użytkownik jest zobowiązany sprawdzić, czy spełnia minimalne wymagania techniczne potrzebne do korzystania z Platformy, o których mowa w ust. 2.
  2. Do korzystania z Platformy za pośrednictwem przeglądarki internetowej wymagane jest co najmniej:
    1. posiadanie przeglądarki internetowej z włączoną obsługą JavaScript, CSS, HTML5 oraz opcją „cookies”;
    2. posiadanie dostępu do Internetu;
    3. posiadanie aktywnej skrzynki e-
  3. Do korzystania z Platformy za pomocą urządzenia mobilnego wymagane jest co najmniej:
    1. posiadanie urządzenia mobilnego oraz przeglądarki internetowej z włączoną obsługą JavaScript, CSS, HTML5 oraz opcją „cookies”;
    2. posiadanie dostępu do Internetu;
    3. posiadanie aktywnej skrzynki e-
  4. Jeżeli na potrzeby korzystania z Platformy (lub jej poszczególnych funkcjonalności) konieczne będzie spełnienie przez Użytkownika dodatkowych wymagań technicznych, innych niż wskazane w 2-3, Operator poinformuje o tym Użytkownika przed rozpoczęciem korzystania z Platformy, poprzez zamieszczenie odpowiedniej informacji w ramach Platformy.

 

[ROZDZIAŁ IV: ZASADY OGÓLNE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PLATFORMY]

11. Podstawowe zasady korzystania z Platformy

  1. Każdy Użytkownik jest odpowiedzialny za zabezpieczenie danych do logowania, w tym loginu i hasła, przed udostępnieniem ich osobom nieuprawnionym. Zakazane jest przekazywanie danych do logowania osobom trzecim, w szczególności w celu uzyskania przez osoby trzecie Dostępu do Treści Cyfrowych bez obowiązku zapłaty na rzecz Operatora.
  2. Przekazywanie loginu i hasła osobom nieuprawnionym jest surowo zabronione. Udostępnienie loginu i hasła osobom nieuprawnionym może przyczynić się do naruszenia bezpieczeństwa Platformy oraz świadczenia Usług Elektronicznych przez Operatora, w związku z czym stwierdzenie przez Operatora, że wskazane dane są w posiadaniu osoby nieuprawnionej może skutkować blokadą Usług Elektronicznych, w tym blokadą konta Użytkownika.
  3. W przypadku stwierdzenia, że Użytkownik przekazał dane do logowania osobie trzeciej w celu uzyskania przez tę osobę dostępu do Treści Cyfrowych bez wykupienia dodatkowej Subskrypcji, Operator może naliczyć Opłatę dodatkową, stanowiącą trzykrotność Ceny, za jaką Użytkownik wykupił Subskrypcję.
  4. W przypadku, gdy Użytkownik stwierdzi, że dane do logowania, w tym login i hasło, mogły zostać przejęte przez osobę nieuprawnioną, jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o tym Operatora. Operator po otrzymaniu zawiadomienia może dokonać blokady konta Użytkownika. Po dokonaniu blokady ponowny dostęp do Platformy będzie możliwy po zmianie hasła przez Użytkownika i ewentualnym dokonaniu czynności uwierzytelniających, przewidzianych przez Operatora w ramach procedur bezpieczeństwa — zgodnie z informacjami podanymi przez Operatora.
  5. Użytkownik, pod rygorem natychmiastowego rozwiązania Umowy z przyczyn leżących po stronie Użytkownika, nie może korzystać z Platformy, a także Usług Elektronicznych:
    1. w sposób niezgodny z ich charakterem i przeznaczeniem, w szczególności w sposób uniemożliwiający lub zakłócający korzystanie z zasobów systemowych lub sprzętowych Operatora przez innych Użytkowników;
    2. w sposób prowadzący do popełnienia czynu zabronionego lub czynu niedozwolonego w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, w szczególności poprzez popełnienie przestępstwa;
    3. w celu przesyłania niezamówionych informacji handlowych, pozostałego spamu lub dostarczania treści o charakterze bezprawnym;
    4. w sposób godzący w integralność systemu informatycznego
  6. Użytkownik nie może podejmować działań mających na celu zapoznanie się z danymi dostępowymi, w tym loginami i hasłami, innych Użytkowników.
  7. Użytkownik nie może podejmować działań mających na celu obejście zabezpieczeń przed nieuprawnionym dostępem, przede wszystkim w celu uzyskania dostępu do Treści Cyfrowych bez konieczności zapłaty na rzecz Operatora.

 

12. Bezpieczeństwo i zagrożenia

  1. Operator świadczy Usługi Elektroniczne z zachowaniem należytych        standardów bezpieczeństwa, w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do danych i informacji przetwarzanych w ramach świadczenia i korzystania z Usług Elektronicznych.
  2. Pomimo podejmowania przez Operatora środków, o których mowa w ust. 1, każda Użytkownik powinien posiadać wiedzę na temat potencjalnych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet.
  3. Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą między innymi złośliwe oprogramowanie, wirusy, robaki, konie trojańskie, keyloggery, dialery; programy szpiegujące; programy śledzące działania Użytkownika; spam; phishing; włamania do systemu teleinformatycznego Użytkownika przy użyciu narzędzi hakerskich.
  4. Aby przeciwdziałać zagrożeniom, o których mowa w ust. 3, Użytkownik powinien stosować odpowiednie środki bezpieczeństwa — np. w postaci programu antywirusowego, zapory sieciowej, stosowania mechanizmów szyfrujących, regularnej konserwacji stosowanych urządzeń, stosowania bezpiecznych haseł i ich okresowej zmiany, poszerzanie wiedzy na temat zagadnień              związanych z cyberbebezpieczeństwem.

 

[ROZDZIAŁ V: KONTO UŻYTKOWNIKA ORAZ JEGO BLOKADA LUB USUNIĘCIE]

13. Konto Użytkownika

  1. Aby dokonać uzyskać dostęp do Treści Cyfrowych, Użytkownik jest zobowiązany nabyć Subskrypcję oraz zapłacić Cenę.
  2. Po przeprowadzeniu pozytywnej weryfikacji związanej z zakupem Subskrypcji Operator tworzy konto Użytkownika oraz przesyła potwierdzenie utworzenia konta Użytkownika na podany adres e-mail. Dostęp do Platformy jest przydzielany wyłącznie na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia.
  3. Jeżeli Użytkownik nabywa Subskrypcje dla większej liczby osób w organizacji, jest zobowiązany skontaktować się z Operatorem drogą elektroniczną (wiadomość e-mail) w celu utworzenia kont Użytkownika dla wskazanych osób.
  4. Platforma jest przeznaczona wyłącznie dla osób pełnoletnich, co oznacza, że zabronione jest zakładanie konta Użytkownika przez osobę mającą poniżej 18 lat. W przypadku założenia konta Użytkownika przez osobę mającą mniej niż 18 lat za wszystkie szkody związane z korzystaniem z Platformy przez takiego Użytkownika odpowiadają rodzice, opiekunowie prawni lub inni przedstawiciele
  5. Operatorowi w każdej chwili przysługuje prawo weryfikacji, czy Użytkownik jest osobą pełnoletnią. W tym celu Użytkownik jest zobowiązany przedstawić Operatorowi, na wyraźne żądanie Operatora, dowód ukończenia 18 lat.
  6. Operator może odmówić utworzenia konta Użytkownika w przypadku:
    1. powzięcia przez Operatora uzasadnionych wątpliwości co do tożsamości Użytkownika lub prawdziwości podanych przez niego danych;
    2. stwierdzenia przez Operatora, że Użytkownik ma poniżej 18 lat;
    3. ponownej rejestracji tego samego Użytkownika po usunięciu jego konta Użytkownika przez Operatora za naruszenie Regulaminu — jeżeli usunięcie konta Użytkownika nastąpiło w okresie 12 (słownie: dwunastu) miesięcy przed dniem ponownej rejestracji.
  7. Po utworzeniu konta Użytkownika Użytkownik otrzymuje dostęp do funkcjonalności Platformy.

 

14. Blokada konta Użytkownika lub usunięcie konta Użytkownika

  1. Jeżeli Użytkownik korzysta z Platformy niezgodnie z Regulaminem, Operator może:
    1. dokonać blokady konta Użytkownika, na czas określony lub nieokreślony;
    2. trwale usunąć konto Użytkownika;

w zależności od okoliczności danej sprawy. W każdym przypadku blokada konta Użytkownika powoduje  zawieszenie  lub  utratę  dostępu  do Treści Cyfrowych zawartych na Platformie.

  1. Blokada konta Użytkownika może nastąpić w sytuacji, gdy:
    1. istnieje podejrzenie, że Użytkownik nie ukończył 18 lat i jednocześnie nie dostarczył dowodu ukończenia 18 lat;
    2. Użytkownik podszywa się pod jakąkolwiek osobę trzecią;
    3. Użytkownik naruszył postanowienia 11;
    4. Użytkownik narusza zasady korzystania z Platformy, o których mowa w § 19;
    5. Użytkownik korzysta z funkcjonalności Platformy, Treści Cyfrowych lub Usług Elektronicznych niezgodnie z Regulaminem, w szczególności naruszając prawa własności intelektualnej przysługujące Operatorowi lub osobom trzecim poprzez udostępnianie Treści Cyfrowych osobom nieuprawnionym;
    6. Użytkownik próbuje uzyskać dostęp do Treści Cyfrowych lub odpłatnych Usług Elektronicznych podstępem lub bez obowiązku zapłaty;
    7. Użytkownik pozostaje w opóźnieniu z zapłatą jakichkolwiek należności o więcej niż 14 (słownie: czternaście) dni.
  2. Operator jest uprawniony do trwałego usunięcia konta Użytkownika w przypadku blokady konta Użytkownika trwającej dłużej niż 30 (słownie: trzydzieści) dni albo wygaśnięcia lub rozwiązania Umowy, w szczególności po wygaśnięciu Okresu Dostępu do Treści Cyfrowych.
  3. Zastosowanie blokady konta Użytkownika lub trwałe usunięcie konta Użytkownika z powodu naruszeń Regulaminu jest możliwe po umożliwieniu Użytkownikowi złożenia wyjaśnień dotyczących zarzucanego naruszenia — z zastrzeżeniem ust. 5.
  4. Operator nie jest zobowiązany umożliwić Użytkownikowi złożenie wyjaśnień w sytuacji, gdy Operator otrzyma urzędowe zawiadomienie lub uzyska wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze danych lub działalności Użytkownika, a także w przypadku, gdy wstrzymanie blokady lub usunięcia konta Użytkownika może grozić Operatorowi lub osobie trzeciej szkodą albo innymi poważnymi skutkami (np. możliwością pociągnięcia Operatora do odpowiedzialności prawnej, w tym karnej, dalszego naruszenia chronionych dóbr osoby trzeciej ).
  5. W czasie blokady konta Użytkownika Użytkownik nie może:
    1. korzystać z Treści Cyfrowych dostępnych w Platformie;
    2. korzystać z   Usług   Elektronicznych wymagających aktywnego konta Użytkownika;
    3. założyć nowego konta Użytkownika poprzez zakup nowego Produktu Cyfrowego;
    4. stosować środków technicznych, które będą służyły obejściu lub wyłączeniu blokady konta Użytkownika;
    5. podejmować dalszych prób kontynuowania działalności bezprawnej — mimo blokady konta Użytkownika.
  6. Cofnięcie blokady konta Użytkownika po jej zastosowaniu przez Operatora jest możliwe wyłącznie wówczas, gdy Użytkownik złoży wyczerpujące i prawdziwe wyjaśnienia, jak również zaprzestanie naruszeń Regulaminu, które były przyczyną wprowadzenia blokady konta Użytkownika. W przypadku, gdy wystąpiły jakiekolwiek skutki naruszeń dokonywanych przez Użytkownika dodatkowym warunkiem cofnięcia blokady konta Użytkownika jest skuteczne usunięcie przez Użytkownika skutków tych naruszeń.
  7. W przypadku, gdy Operator otrzyma urzędowe zawiadomienie lub uzyska wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze danych lub działalności, którą wykonuje Użytkownik, Operator jest uprawniony do natychmiastowego zablokowania lub usunięcia bezprawnych danych na koncie Użytkownika, jak również uniemożliwienia dalszego prowadzenia działalności bezprawnej, w szczególności poprzez blokadę konta Użytkownika oraz usunięcie treści zamieszczonych przez Użytkownika.
  8. W przypadku wskazanym w ust. 8 Operator niezwłocznie powiadomi Użytkownika o zamiarze usunięcia danych lub uniemożliwieniu dalszego prowadzenia działalności bezprawnej. Po powiadomieniu Użytkownika Operator nie ponosi wobec Użytkownika odpowiedzialności za usunięcie danych bezprawnych lub uniemożliwienie prowadzenia bezprawnej działalności, w tym za wszelkie szkody z tego wynikłe.
  9. Użytkownik może w każdej chwili zażądać usunięcia konta Użytkownika, przesyłając Operatorowi odpowiednie żądanie z tym związane. Usunięcia konta Użytkownika nie powoduje automatycznego usunięcia danych powiązanych z kontem Użytkownika ani historii korzystania z Platformy z użyciem konta Użytkownika.

 

[ROZDZIAŁ VI: PRZERWY W DZIAŁANIU PLATFORMY ORAZ PROCEDURA ZGŁOSZEŃ]

15. Prace serwisowe i konserwacyjne

  1. Operator zapewnia dostęp do Platformy przez 24 (słownie: dwadzieścia cztery) godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu i wszystkie dni w roku, przy czym dostęp do Platformy może ulec ograniczeniu w przypadku:
    1. awarii lub błędów;
    2. prac konserwacyjnych oraz mających na celu modyfikację systemów teleinformatycznych, serwerów ;
    3. wystąpienia siły wyższej;
    4. działań osób trzecich, w tym ingerencji w działanie Platformy;
    5. innych okoliczności, niezależnych od
  2. Operator będzie informował Użytkownika z odpowiednim wyprzedzeniem, wynoszącym co najmniej 3 (słownie: trzy) dni, o zamiarze prowadzenia prac serwisowych i konserwacyjnych, jeżeli prace te będą miały charakter istotny i będą wymagały dłuższego czasu. Operator będzie się starał, aby prace te odbywały się w godzinach nocnych, w weekendy oraz dni wolne od pracy.
  3. Operator nie ma wpływu na prowadzenie prac serwisowych i konserwacyjnych przez zewnętrznych dostawców, w szczególności zewnętrznych dostawców

 

16. Wsparcie techniczne

  1. Operator zapewnia Użytkownikowi wsparcie techniczne na potrzeby korzystania z Platformy — w rozsądnych
  2. Wsparcie techniczne nie obejmuje czynności serwisowych, konserwacyjnych, naprawczych lub innych czynności o charakterze informatycznym, które powinny być wykonywane na infrastrukturze Użytkownika, w szczególności w jego miejscu zamieszkania lub na jego urządzeniach.
  3. Wsparcie techniczne jest świadczone w dni robocze, w godzinach roboczych, w sposób zdalny.
  4. Przed skorzystaniem ze wsparcia technicznego Użytkownik jest zobowiązany zapoznać się z informacjami zawartymi w zakładce „Pomoc techniczna”, „FAQ” lub zakładce spełniającej podobną funkcję.
  5. Aby skorzystać     ze     wsparcia     technicznego, Użytkownik powinien przekazać opis problemu Operatorowi          —          za            pośrednictwem      poczty elektronicznej na adres: wsparcie@materialityacademy.com

lub za pośrednictwem odpowiedniej funkcjonalności w ramach Platformy (o ile taka funkcjonalność zostanie wprowadzona).

  1. Przyjęcie zgłoszenia, o którym mowa w ust. 5, zostanie niezwłocznie potwierdzone przez Operatora poprzez wysłanie wiadomości e-mail.

 

17. Dostępność Platformy

  1. Operator dokłada należytej staranności, aby dostęp do Platformy był nieprzerwany i niezakłócony, jednak nie daje gwarancji, że w trakcie korzystania z Platformy nie wystąpią przerwy w dostępie do systemu teleinformatycznego. Operator korzysta z systemu teleinformatycznego należącego do podmiotu trzeciego, w związku z czym Operator nie ma wpływu na czas usuwania awarii i błędów przez zewnętrznego dostawcę systemu.
  2. W przypadku, gdy jednorazowa przerwa w dostępie do Platformy będzie przekraczać 24 godziny, Użytkownikowi przysługuje rekompensata w postaci wydłużenia Okresu Dostępu do Treści Cyfrowych o czas równy okresowi niedostępności Platformy.

 

18. Procedura zgłoszeń Użytkownika i ich rozpatrywania

  1. Zgłoszenia dotyczące:
    1. awarii;
    2. błędów;

mogą być przesyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wsparcie@materialityacademy.com

lub za pośrednictwem odpowiedniej funkcjonalności w ramach Platformy (o ile taka funkcjonalność zostanie wprowadzona).

  1. Operator domniemywa, że zgłoszenie pochodzi od osoby uprawnionej do korzystania z Platformy, tj. Użytkownika.
  2. W przypadku zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, zgłoszenie powinno zawierać dokładny opis stwierdzonej awarii lub błędu, a także, w razie konieczności, załączniki w formie plików. Operator zastrzega sobie prawo żądania dodatkowych wyjaśnień lub zrekonstruowania problemu w inny sposób, który uzna za Osoba poproszona o udzielenie wyjaśnień lub inne czynności jest zobowiązana pomóc Operatorowi w rozwiązywaniu zgłoszonej kwestii wedle swojej najlepszej wiedzy i bez zbędnej zwłoki.
  3. Po dokonaniu zgłoszenia Operator dokonuje jego szczegółowej analizy w najbliższych dniach roboczych i w godzinach roboczych, które przypadają po zgłoszeniu, a następnie podejmuje decyzję w przedmiocie podjęcia właściwych czynności, polegających w szczególności na:
    1. odmowie przyjęcia zgłoszenia Użytkownika jako bezzasadnego, bezprzedmiotowego lub niezgodnego z Regulaminem;
    2. usunięciu zgłoszonej awarii lub błędu — jeżeli rzeczywiście wystąpiły;
    3. zastosowaniu obejścia, jeżeli nie ma możliwości przeprowadzenia szybkiej naprawy;
    4. udzieleniu wsparcia technicznego — w sposób dogodny dla Użytkownika.
  4. W przypadku zgłoszenia awarii lub błędu, po przeprowadzeniu analizy zgodnie z ust. 4, Operator jest zobowiązany podać Użytkownikowi informację o planowanych działaniach.
  5. Operator ma prawo do ingerencji w strukturę danych, ustawienia Usług Elektronicznych, konto Użytkownika oraz uprawnienia Użytkownika, jeżeli jest to konieczne do usunięcia awarii lub błędu.
  6. Po rozpatrzeniu zgłoszenia i ewentualnym wyeliminowaniu stwierdzonego problemu Operator niezwłocznie powiadamia Użytkownika.
  7. Inne zgłoszenia niż wymienione w ust. 1, związane na przykład z płatnościami, wystawianiem faktur, rozliczeniami wymagają zgłoszenia na adres elektroniczny:

platnosci@materialityacademy.com

lub za pośrednictwem odpowiedniej funkcjonalności w ramach Platformy (o ile taka funkcjonalność zostanie wprowadzona).

  1. Operator zastrzega, że nie ma obowiązku wprowadzania na Platformy wszelkich zmian zgłaszanych przez Użytkownika, w szczególności zmian dotyczących funkcjonalności, optymalizacji działania Platformy i innych modyfikacji o istotnym

 

[ROZDZIAŁ VII: FUNKCJONOWANIE PLATFORMY]

19. Ogólne zasady dotyczące korzystania z Platformy

  1. Operator jest zobowiązany świadczyć Usługi Elektroniczne z należytą starannością, jakiej można wymagać od podmiotu profesjonalnie zajmującego się prowadzeniem platform
  2. Każda Użytkownik jest zobowiązany korzystać z Platformy zgodnie z prawem oraz dobrymi obyczajami, w poszanowaniu praw Operatora, Ekspertów, innych Użytkowników oraz osób
  3. Użytkownik korzystający z Platformy jest zobowiązany:
    1. wyrażać swoje opinie w sposób merytoryczny oraz wyważony;
    2. odnosić z szacunkiem do innych osób, w szczególności Ekspertów, innych osób zatrudnianych przez Operatora, innych Użytkowników;
    3. zapoznawać się z informacjami i ogłoszeniami publikowanymi przez Operatora na temat zasad funkcjonowania Platformy;
    4. przestrzegać zasad związanych z korzystaniem z własności intelektualnej.

 

20. Uprawnienia Specjalne i akcje specjalne

  1. Jeżeli przewidują to cele biznesowe Operatora, Operator może podjąć decyzję o przyznawaniu lub zakończeniu przyznawania Uprawnień Specjalnych, które mogą uprawniać Użytkownika do uzyskiwania określonych korzyści w ramach działalności Operatora. Decyzja o przyznawaniu lub zakończeniu przyznawania Uprawnień Specjalnych należy wyłącznie do Operatora.
  2. Uprawnienie Specjalne mogą przykładowo obejmować:
  3. zniżki i rabaty na zakup produktów albo usług Operatora (np. poprzez zastosowanie kuponów zniżkowych, obniżenie Ceny w przypadku zakupu więcej niż jednej Subskrypcji itp.);
  4. pierwszeństwo w nabywaniu produktów Operatora;
  5. możliwość nabywania produktów Operatora przed ich oficjalną premierą.

Powyższa lista Uprawnień Specjalnych nie ma charakteru zamkniętego, w związku z czym Operator może przyznawać także inne Uprawnienia Specjalne.

  1. Uprawnienia Specjalne w żadnym przypadku nie obejmują:
    1. prawa do indywidualnego konsultingu w ramach zapłaconej Ceny;
    2. rabatu na usługi świadczone przez Operatora w ramach indywidualnego konsultingu;
    3. jakichkolwiek usług posprzedażowych lub gwarancji sprzedażowych związanych z nabyciem Treści Cyfrowych.
  2. Uprawnienia Specjalne mogą być przyznawane na czas oznaczony lub nieoznaczony, jak również adresowane do wszystkich albo wybranych Użytkowników (np. Użytkowników, którzy po raz pierwszy korzystają z Platformy).
  3. Po podjęciu decyzji o przyznawaniu Uprawnień Specjalnych Operator przekaże Użytkownikom informacje na temat zasad przyznawania Uprawnień Specjalnych, w tym o czasie ich przyznawania, kryteriach, jakie należy spełnić, rodzajach Uprawnień Operator na potrzeby przyznawania Uprawnień Specjalnych może ustalić odrębny regulamin Uprawnień Specjalnych: w takiej sytuacji warunkiem korzystania z Uprawnień Specjalnych jest akceptacja tego odrębnego regulaminu.
  4. Korzystanie z Uprawnień Specjalnych jest
  5. Operator w ramach Platformy może organizować akcje specjalne, które będą obejmować także inne działania promocyjne i marketingowe dedykowane Użytkownikom. Akcje specjalne mogą być organizowane samodzielnie przez Zasady przeprowadzania akcji specjalnych każdorazowo określa odrębny regulamin akcji specjalnej.
  6. W każdym przypadku informowania o obniżeniu Ceny Subskrypcji Operator obok informacji o obniżonej Cenie zamieszcza również informację o najniższej Cenie Subskrypcji, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany rodzaj Subskrypcji jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej Cenie Operator zamieszcza również informację o najniższej Cenie Subskrypcji, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania Subskrypcji do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.

 

[ROZDZIAŁ VIII: OPŁATY. ZASADY PŁATNOŚCI]

21. Opłaty

  1. Na potrzeby uzyskania dostępu do Treści Cyfrowych Użytkownik jest zobowiązany zapłacić na rzecz Operatora Cenę wskazaną przez Operatora w określonej wysokości.
  2. Kwoty podawane w ramach Platformy są kwotami
  3. Operator może udostępnić Użytkownikom możliwość dokonania E-zapłaty, np. za pomocą kodu rabatowego, vouchera lub innego e-kuponu. W takim przypadku Użytkownik będzie mógł dokonać zapłaty Ceny, w całości lub części, poprzez E- zapłatę, zgodnie z instrukcjami dostępnymi na stronie formularza zamówienia. Udostępnienie możliwości dokonywania E-zapłaty nie jest obowiązkiem
  4. Jeżeli Operator pozostaje w gotowości do dostarczenia Treści Cyfrowych w ramach Platformy, a Użytkownik nie korzysta z Treści Cyfrowych z przyczyn leżących po jego stronie, Operator nie jest zobowiązany do zwrotu jakichkolwiek Opłat na rzecz Użytkownika.

 

22. Dokonywanie płatności

  1. Opłaty są uiszczane z góry — przed uzyskaniem dostępu do Treści Cyfrowych.
  2. Uiszczenie należności z tytułu Subskrypcji jest możliwe wyłącznie za pomocą karty płatniczej. W celu zakupu Subskrypcji Użytkownik jest zobowiązany podać dane swojej karty płatniczej w formularzu zamówienia. Ponadto jest zobowiązany posiadać na koncie środki pieniężne, które umożliwią zapłatę Ceny w pełnej wysokości. Zdanie poprzedzające stosuje się odpowiednio do każdego kolejnego przedłużenia Subskrypcji na nowy Okres Dostępu.
  3. W celu opłacenia Ceny operator szybkich płatności podejmie maksymalnie 3 próby związane z pobraniem środków z konta Użytkownika. Jeżeli próby pobrania środków okażą się bezskuteczne, nowa Subskrypcja nie zostanie aktywowana, natomiast w przypadku Subskrypcji autoodnowionej Operator może zablokować dostęp do Treści Cyfrowych do czasu uiszczenia należności – z zastrzeżeniem, że blokada dostępu nie wpływa na prawo Operatora do otrzymania Ceny w całości, za cały Okres Dostępu (nawet jeśli Użytkownik nie korzysta z Treści Cyfrowych).
  4. We wszelkich sprawach związanych z pobieraniem środków na zapłatę Ceny za Subskrypcję reklamacje powinny być składane pod adresem operatora obsługującego płatności – Operator nie ma żadnej możliwości wyjaśnienia sprawy we własnym zakresie, ponieważ nie ma dostępu do szczegółów płatności.
  5. Jeżeli termin uiszczenia należności nie został określony wprost w Regulaminie lub w informacjach dostępnych w Platformie, uznaje się, że Użytkownik jest zobowiązany dokonać zapłaty najpóźniej w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia, w którym miało miejsca zdarzenie powodujące obowiązek zapłaty.
  6. Dniem zapłaty jest dzień zaksięgowania środków na rachunku bankowym Operatora.
  7. W przypadku opóźnienia w regulowaniu należności Operatorowi przysługuje prawo naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie w płatnościach — zgodnie z właściwym przepisami prawa.
  8. Na życzenie Użytkownika Operator wystawi fakturę VAT. W tym celu Użytkownik jest zobowiązany przekazać Operatorowi wszystkie dane niezbędne do wystawienia faktury VAT zgodnie z właściwymi przepisami prawa podatkowego — poprzez wskazanie ich podczas składania zamówienia i dokonywania płatności, w koncie Użytkownika lub przesłanie Operatorowi pocztą elektroniczną. Faktury VAT będą przekazywane elektronicznie, na adres e-mail wskazany przez Użytkownika. W związku z tym Użytkownik upoważnia Operatora do przesyłania faktur VAT za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności na podany przez Użytkownika adres elektroniczny.
  9. Użytkownik upoważnia Operatora do wystawiania faktur VAT bez jego podpisu.

 

 

[ROZDZIAŁ IX: POZOSTAŁE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON]

23. Pozostałe prawa i obowiązki Operatora

  1. W ramach Umowy Operator zobowiązuje się:
    1. zapewniać dostęp do Platformy i dostarczać Treści Cyfrowe, jak również świadczyć Usługi Elektroniczne na zasadach przewidzianych w Regulaminie;
    2. informować Użytkownika o istotnych okolicznościach związanych z korzystaniem z Platformy;
    3. udzielać Użytkownikom informacji dotyczących korzystania z Platformy, w tym dotyczących funkcjonowania Platformy;
    4. zapewnić dostęp do konta Użytkownika i związanych z nim funkcjonalności;
    5. podejmować odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony Platformy przed utratą, uszkodzeniem oraz nieautoryzowanym dostępem do niego lub jego wykorzystaniem;
    6. obsługiwać Użytkownika w dniach i godzinach roboczych;
  2. Operator ma prawo do:
    1. informowania Użytkowników, drogą elektroniczną, o ważnych powiadomieniach związanych z Platformą;
    2. pytania Użytkowników o ogólną opinię i poziom zadowolenia korzystania z Platformy. Opinie mogą być zbierane w formie pytań lub krótkich ankiet za pomocą systemu teleinformatycznego;
    3. prowadzenia działań marketingowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz oświadczeniami Użytkowników, jeżeli będą

 

24. Pozostałe prawa i obowiązki Użytkowników

  1. W ramach Umowy Użytkownik zobowiązuje się:
    1. przestrzegać postanowień Regulaminu;
    2. regulować wszelkie należności zgodnie z Regulaminem, w szczególności zgodnie z terminem płatności Ceny;
    3. korzystać z Platformy zgodnie z ich przeznaczeniem i dostępnymi funkcjonalności;
    4. korzystać z Platformy zgodnie z prawem, zgodnie z postanowieniami Regulaminu oraz zasadami współżycia społecznego;
    5. nie naruszać praw własności intelektualnej przysługujących Operatorowi oraz osobom trzecim;
    6. współdziałać w dobrej wierze z Operatorem w zakresie należytego wykonania Umowy;
    7. udzielać na żądanie Operatora wszystkich potrzebnych wyjaśnień, informacji i innych danych;
    8. zabezpieczyć we własnym zakresie dostęp do urządzeń i sprzętów, które są używane do korzystania z Platformy;
  2. Użytkownik ma prawo do:
    1. zarządzania swoimi danymi i zgodami (może cofnąć zgodę w każdym czasie);
    2. korzystania z      Platformy      zgodnie      z Regulaminem;
    3. kierowania zapytań     do    działu     pomocy Operatora i wnoszenia reklamacji;

 

[ROZDZIAŁ X: ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON]

25. Odpowiedzialność Operatora

  1. Z uwzględnieniem ograniczeń odpowiedzialności przewidzianych w pozostałych postanowieniach Regulaminu Operator nie ponosi odpowiedzialności za:
    1. nieosiągnięcie celów oczekiwanych przez Użytkownika w ramach Umowy, jak również nieprzydatność Treści Cyfrowych do celu założonego przez Użytkownika;
    2. skutki blokady konta Użytkownika;
    3. brak dostępu do Platformy z przyczyn leżących po stronie Użytkownika lub podmiotów trzecich niezależnych od Operatora (np. dostawców rozwiązań teleinformatycznych);
    4. skutki nieuprawnionej ingerencji w Platformę przez Użytkownika lub osoby trzecie;
    5. utratę danych zapisanych w systemach teleinformatycznych Operatora z przyczyn leżących po stronie Użytkownika lub osoby trzeciej, niezależnej od Operatora;
    6. nieprawidłowe wykonanie Umowy z przyczyn leżących po stronie Użytkownika lub osoby trzeciej, w szczególności zewnętrznych dostawców;
    7. problemy techniczne związane z dokonywaniem płatności z przyczyn leżących po stronie osób trzecich, w szczególności operatorów płatności;
    8. działania i zaniechania operatorów płatności;
    9. skutki opóźnienia w zapłacie przez Użytkownika;
    10. niezastosowanie się przez Użytkownika do wskazówek i zaleceń Operatora;
    11. podanie niepełnych, nieprawdziwych lub niezgodnych ze stanem rzeczywistym danych osobowych, w tym danych kontaktowych;
    12. skutki korzystania z Platformy z naruszeniem przepisów prawa;
    13. skutki nieprzestrzegania przez Użytkownika postanowień Regulaminu;
    14. skutki siły wyższej.
  2. Operator zastrzega, że pomimo dochowania należytej staranności informacje zawarte w Treściach Cyfrowych mogą nie odzwierciedlać aktualnego stanu prawnego z chwili zakupu Subskrypcji. Operator gwarantuje, że Treść Cyfrowa jest zgodna z obowiązującym stanem prawnym na dzień wprowadzenia Treści Cyfrowej na Platformę, natomiast nie gwarantuje, że w okresie sprzedaży stan prawny nie ulegnie zmianie. Operator będzie dokładał starań, aby dokonywać aktualizacji Treści Cyfrowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, lecz nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki związane z korzystaniem z Treści Cyfrowych niezgodnych z aktualnym stanem prawnym.
  3. Operator nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści — odpowiedzialność Operatora może dotyczyć co najwyżej straty
  4. Operator nie ponosi odpowiedzialności za dostawców zewnętrznych technologii, urządzeń, usług
  5. Odpowiedzialność Operatora wobec Użytkownika z tytułu odpowiedzialności odszkodowawczej za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy jest ograniczona do szkody umyślnej.
  6. Ograniczenia i wyłączenia odpowiedzialności przewidziane w Regulaminie, w szczególności w ust. 1-5, nie dotyczą szkody, w stosunku do której, zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami, odpowiedzialności Operatora nie można ograniczyć lub wyłączyć.

 

26. Odpowiedzialność za zgodność Treści Cyfrowych z Umową

  1. Rękojmia za wady Treści Cyfrowych, o jakiej mowa w przepisach Kodeksu cywilnego, jest całkowicie wyłączona w przypadku Umów, które są zawierane przez Użytkowników innych niż
  2. Do Umów, które są zawierane przez PNPK, stosuje się przepisy o odpowiedzialności za zgodność Treści Cyfrowych z Umową, które są zawarte w ustawie o prawach konsumenta, z uwzględnieniem postanowień
  3. Operator jest odpowiedzialny względem PNPK za zgodność Treści Cyfrowych z Umową. Zgodność Treści Cyfrowych z Umową ocenia się zgodnie z przepisami ustawy o prawach
  4. W przypadku Treści Cyfrowych:
    1. dostarczanych jednorazowo lub w częściach — Operator ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Treści Cyfrowych z Umową, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili;
    2. dostarczanych w sposób ciągły — Operator ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Treści Cyfrowych z Umową, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane.
  5. W przypadku, gdy Operator dostarcza Treści Cyfrowe w sposób ciągły, Treści Cyfrowe powinny być zgodne przez czas ich dostarczania zgodnie z Umową.

 

27. Doprowadzenie Treści Cyfrowych do zgodności z Umową

  1. Jeżeli Treści Cyfrowych są niezgodne z Umową, PNPK może żądać doprowadzenia Treści Cyfrowych do zgodności z Umową.
  2. Jeżeli doprowadzenie Treści Cyfrowych do zgodności z Umową jest niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Operator, może on odmówić doprowadzenia Treści Cyfrowych do zgodności z Umową.
  3. Operator doprowadza Treści Cyfrowe do zgodności z Umową w rozsądnym czasie, nie dłuższym niż 21 dni, od chwili, w której Operator został poinformowany przez PNPK o braku zgodności Treści Cyfrowych z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla PNPK, uwzględniając jego charakter oraz cel, w jakim są
  4. Koszty doprowadzenia Treści Cyfrowych do zgodności z Umową ponosi Operator.

 

28. Obniżenie Ceny lub odstąpienie od Umowy w przypadku niezgodności Treści Cyfrowych z Umową

  1. Jeżeli Treści Cyfrowych są niezgodne z Umową, PNPK może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
    1. Operator odmówił doprowadzenia Treści Cyfrowych do zgodności z Umową zgodnie z § 27 ust. 2;
    2. Operator nie doprowadził Treści Cyfrowych do zgodności z Umową;
    3. brak zgodności Treści Cyfrowych z Umową występuje nadal, mimo że Operator próbował doprowadzić Treści Cyfrowe do zgodności z Umową;
    4. brak zgodności Treści Cyfrowych z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków, o których mowa w § 27 ust. 1;
    5. z oświadczenia Operatora lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści Cyfrowych do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla PNPK.
  2. Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Treści Cyfrowych niezgodnych z  Umową pozostaje  do  wartości  Treści Cyfrowych zgodnych z Umową. Jeżeli Treści Cyfrowych są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu Ceny należy uwzględnić czas, w którym Treści Cyfrowych pozostawały niezgodne z Umową.
  3. Operator jest zobowiązany zwrócić PNPK należną mu Cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia PNPK o obniżeniu
  4. PNPK nie może odstąpić od Umowy, jeżeli Treści Cyfrowe są dostarczane w zamian za zapłatę Ceny, a brak zgodności Treści Cyfrowych z Umową jest nieistotny.

 

29. Rozliczenie z PNPK w przypadku odstąpienia od Umowy

  1. W sytuacji, gdy PNPK odstąpi od Umowy:
    1. w ramach uprawnień wynikających z rękojmi konsumenckiej za niezgodność Treści Cyfrowych z Umową;
    2. w przypadku niedostarczenia przez Operatora Treści Cyfrowych, pomimo wezwania ze strony Użytkownika,

do rozliczeń pomiędzy Stronami stosuje się postanowienia niniejszego paragrafu.

  1. Jeżeli Operator dostarczył Treść Cyfrową na nośniku materialnym, Operator może zażądać zwrotu tego nośnika najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, a PNPK jest zobowiązany zwrócić nośnik niezwłocznie, nie później niż w terminie 21 dni, na koszt Operatora.
  2. Operator jest zobowiązany do zwrotu Ceny jedynie w części odpowiadającej Treściom Cyfrowym niezgodnym z Umową albo Treściom Cyfrowym, w odniesieniu do których odpadł obowiązek ich dostarczenia na skutek odstąpienia od Umowy. Jednocześnie Operator nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Treści Cyfrowe były niezgodne z Umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od Umowy PNPK faktycznie z nich korzystał.
  3. Operator jest zobowiązany zwrócić PNPK należną mu Cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia PNPK o odstąpieniu od Umowy.
  4. Operator dokonuje zwrotu należnej Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył PNPK, chyba że PNPK wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

30. Odpowiedzialność Użytkownika

  1. Użytkownik ponosi odpowiedzialność wobec Operatora na zasadach ogólnych prawa, w tym ponosi odpowiedzialność również za działania osób trzecich, z którymi wykonuje Umowę, lub którym powierza wykonanie Umowy w całości lub w części, jak za swoje działania.
  2. Użytkownik w szczególności ponosi odpowiedzialność wobec Operatora za:
    1. korzystanie z Platformy lub Treści Cyfrowych niezgodnie z Regulaminem, w szczególności poprzez wykorzystywanie ich do celów niezgodnych z przeznaczeniem;
    2. spowodowanie szkody osobie trzeciej podczas korzystania z Platformy, w szczególności w postaci naruszenia jakichkolwiek praw osób trzecich;
    3. prowadzenie działalności bezprawnej z użyciem Platformy;
    4. naruszenie praw własności intelektualnej lub innych praw niematerialnych przysługujących Operatorowi lub osobom trzecim;
    5. opóźnienia w wykonywaniu obowiązków przewidzianych w Regulaminie;
    6. brak zapłaty lub dokonywanie zapłaty z opóźnieniem;
    7. przekazanie nieprawdziwych, niekompletnych lub w inny sposób niezgodnych ze stanem faktycznym albo prawnym informacji na potrzeby korzystania z Platformy.
  3. W przypadku wystąpienia przez osoby trzecie z jakimikolwiek roszczeniami wobec Operatora z tytułu korzystania z Platformy przez Użytkownika, Użytkownik zwalnia Operatora z odpowiedzialności wobec tej osoby trzeciej, a także pokrywa wszelkie udokumentowane koszty, jakie poniósł Operator w związku z tymi roszczeniami.

 

[ROZDZIAŁ XI: CZAS TRWANIA UMOWY]

31.Czas trwania Umowy

  1. Umowa dotycząca nieodpłatnych Usług Elektronicznych zostaje zawarta na czas nieokreślony.
  2. Umowa dotycząca dostępu do Treści Cyfrowych co do zasady ma charakter świadczenia jednorazowego, związanego z zapewnieniem dostępu do Treści Cyfrowych zamieszczonych na Platformie. Prawo dostępu do Treści Cyfrowych przysługuje przez wykupiony Okres Dostępu i wygasa wraz z wygaśnięciem Okresu Dostępu.

 

32. Rozwiązanie Umowy

  1. Operator może wypowiedzieć Umowę z ważnych przyczyn leżących po jego stronie, z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego 1 (słownie: jeden) miesiąc, ze skutkiem na ostatni dzień miesiąca, w szczególności w przypadku:
    1. cofnięcia, ograniczenia, wygaśnięcia, zmiany uprawnień lub warunków prowadzenia działalności przez Operatora, w szczególności w następstwie wydania decyzji administracyjnej, innego orzeczenia lub zmiany prawa;
    2. utraty przez Operatora możliwości technicznych, finansowych     lub organizacyjnych, pozwalających wykonywać Umowę na dotychczasowym poziomie;
    3. zmiany charakteru działalności prowadzonej przez Operatora;
    4. zamknięcia lub zawieszenia
  2. W sytuacjach, o których mowa w § 30 ust. 2, Operator może rozwiązać Umowę, bez zachowania okresu wypowiedzenia, po uprzednim wezwaniu Użytkownika do określonego działania lub zaniechania i wyznaczeniu terminu dodatkowego, nie krótszego niż 7 (słownie: siedem) dni.
  3. W przypadku rozwiązania Umowy przez Operatora z przyczyn leżących po stronie Użytkownika Użytkownikowi nie przysługują roszczenia odszkodowawcze wobec Operatora z tego tytułu, jak również nie przysługuje zwrot uiszczonych należności.
  4. W przypadku Umowy dotyczącej Usług Elektronicznych, która została zawarta na czas nieokreślony, Użytkownik może rozwiązać Umowę z Operatorem w każdej chwili, przesyłając oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy lub zaprzestając korzystania z Usług Elektronicznych (np. poprzez usunięcie konta Użytkownika, rezygnację z newslettera itp.).
  5. W przypadku Umowy dotyczącej dostępu do Treści Cyfrowych prawo wypowiedzenia Umowy przed upływem wykupionego Okresu Dostępu nie przysługuje – ze względu na charakter świadczeń składających się na Subskrypcję.

 

[ROZDZIAŁ XII: PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY]

33. Odstąpienie od Umowy przez Użytkownika będącego PNPK

  1. Użytkownik będący PNPK co do zasady może odstąpić od Umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia jej zawarcia, składając oświadczenie o odstąpieniu. W celu skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyn Użytkownik powinien przesłać Operatorowi oświadczenie na piśmie lub w postaci elektronicznej, zgodnie z danymi kontaktowymi Operatora. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 1.
  2. Zgodnie z 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t. j. Dz. U. 2023 poz. 2759, z późn. zm. — dalej: u.p.k.) Użytkownikowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy:
    1. o świadczenie Usług Elektronicznych, za które Użytkownik jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Operator wykonał w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Użytkownika, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Operatora utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości;
    2. o dostarczanie Treści Cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Użytkownik jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Operator rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Użytkownika, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Operatora utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Operator przekazał Użytkownikowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 21 ust. 2 u.p.k.
  3. Jeżeli został spełniony którykolwiek warunek przewidziany w ust. 2, Użytkownikowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyn.
  4. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowa jest uważana za niezawartą, a Użytkownik jest zwolniony z wszelkich zobowiązań, z wyjątkiem kosztów określonych w 35 u.p.k. Z wyjątkiem tych kosztów Strony są zobowiązane zwrócić sobie nawzajem to, co świadczyły do czasu odstąpienia od Umowy.
  5. Operator niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, zwraca Użytkownikowi dokonane przez niego płatności, do zwrotu których jest zobowiązany.
  6. Operator dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Użytkownik, chyba że Użytkownik zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

[ROZDZIAŁ XIII: PROCEDURA REKLAMACYJNA]

34. Postępowanie reklamacyjne

  1. W przypadku stwierdzenia, że Umowa nie jest wykonywana zgodnie z postanowieniami Regulaminu, Użytkownik może złożyć reklamację.
  2. Reklamację można złożyć:
    1. poprzez wysłanie     reklamacji     na     adres elektroniczny: kontakt@materialityacademy.com
    2. poprzez wysłanie reklamacji na piśmie, najlepiej listem poleconym — na adres
  3. Reklamacja powinna zawierać:
    1. imię i nazwisko (ewentualnie firmę) Użytkownika;
    2. dane kontaktowe;
    3. szczegółowy opis, na czym polegała niezgodność wykonania Umowy z
  4. Po otrzymaniu reklamacji Operator niezwłocznie potwierdza jej otrzymanie — drogą elektroniczną, na podany adres elektroniczny.
  5. Reklamacje są rozpatrywane w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia złożenia reklamacji.
  6. Jeżeli Operator nie dostarczył Treści Cyfrowych zgodnie z Umową, Użytkownik będący PNPK może złożyć reklamację, w której wezwie Operatora do dostarczenia Treści Cyfrowych. Jeżeli pomimo tego wezwania Operator nie dostarczy Treści Cyfrowych niezwłocznie lub w dodatkowym terminie umówionym pomiędzy Stronami, Użytkownik może odstąpić od Umowy. PNPK może odstąpić od Umowy bez wzywania Operatora do dostarczenia Treści Cyfrowych, gdy:
    1. z oświadczenia Operatora lub okoliczności będzie wyraźnie wynikać, że Operator nie dostarczy Treści Cyfrowych;
    2. Strony uzgodniły lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Treści Cyfrowych miał istotne znaczenie dla Użytkownika, a Operator nie dostarczył ich w tym terminie.

 

[ROZDZIAŁ XIV: OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH]

35. Prawa własności intelektualnej

  1. Platforma oraz wszystkie materiały dostępne na Platformie, w szczególności wszelkie Treści Cyfrowe, kod źródłowy, teksty, layout, grafiki, ikony, obrazki, zdjęcia, logo, wideo, audio, bazy danych , a także wszelkie pozostałe treści przygotowywane przez Operatora lub osoby zatrudnione przez Operatora (np. Ekspertów) mogą stanowić chronione dobra  niematerialne,  zwane  dalej

„Dobrami Niematerialnymi” — i podlegać ochronie zgodnie z właściwymi przepisami z zakresu własności intelektualnej. Użytkownik zobowiązuje się do nienaruszania praw własności intelektualnej w odniesieniu do tych Dóbr Niematerialnych przez cały okres trwania Umowy oraz po jej zakończeniu, pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej przewidzianej w odpowiednich przepisach prawa.

  1. Na podstawie Regulaminu Operator udziela Użytkownikowi licencji niewyłącznej na korzystanie z Dóbr Niematerialnych, w zakresie koniecznym do należytego korzystania z Platformy lub Treści Cyfrowych. W przypadku Treści Cyfrowych zapłacona Cena uprawnia do korzystania z Treści Cyfrowych wyłącznie jedną osobę. Jeżeli Użytkownik zamierza zapewnić dostęp do Treści Cyfrowych osobom trzecim (np. zatrudnionym pracownikom lub współpracownikom), jest zobowiązany nabyć osobne Subskrypcje na rzecz każdej osoby trzeciej oraz zapłacić wielokrotność Ceny za daną Subskrypcję, w kwocie określonej przez Operatora.
  2. Licencja, o której mowa w ust. 2, jest udzielana na czas korzystania z Platformy lub Treści Cyfrowych, na terytorium, gdzie Użytkownik ma miejsce zamieszkania.
  3. Użytkownik nie może udzielać dalszych licencji (sublicencji) na rzecz osób trzecich.
  4. Użytkownik nie może przenosić uprawnień wynikających z udzielonej licencji na osoby trzecie bez zgody Operatora wyrażonej na piśmie.
  5. Z uwzględnieniem przepisów o dozwolonym użytku bezwzględnie zabrania się Użytkownikowi bez zgody Operatora:
    1. trwałego lub czasowego zwielokrotniania (reprodukcji) Dóbr Niematerialnych, w całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;
    2. wprowadzania jakichkolwiek poprawek, modyfikacji źródeł i zmian w strukturze Dóbr Niematerialnych;
    3. stosowania Dóbr Niematerialnych i ich części, fragmentów lub wersji w innym oprogramowaniu lub utworze;
    4. tworzenia oprogramowania podobnego do Platformy, które mogłoby stanowić opracowania Platformy;
    5. odtwarzania, dekompilowania, dezasemblowania i wszelkich innych czynności, które będą prowadzić do pozyskania kodu źródłowego z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa;
    6. odsprzedawania, rozpowszechniania, użyczania, dzierżawienia, najmowania, oddawania płatnie i nieodpłatnie osobom trzecim Dóbr Niematerialnych, ich kopii, wszelkich modyfikacji oraz dokumentacji;
    7. wykorzystywania Dóbr Niematerialnych w prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej, w szczególności w działalności konkurencyjnej wobec działalności Operatora;
    8. dokonywania jakichkolwiek czynności rozporządzających prawami do Dóbr Niematerialnych na rzecz osób trzecich.
  6. Udzielenie licencji nastąpi w momencie uzyskania przez Użytkownika dostępu do Dóbr Niematerialnych koniecznych do korzystania z Platformy lub Treści Cyfrowych. Licencja wygasa wraz z zakończeniem korzystania z Platformy, niezależnie od trybu, w jakim to nastąpi. W przypadku Treści Cyfrowych, które zostały uprzednio pobrane i zapisane przez Użytkownika, po zakończeniu Umowy Użytkownik może korzystać z tych Treści Cyfrowych wyłącznie na zasadach dozwolonego użytku.
  7. Operator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zabezpieczeń Dóbr Niematerialnych przed niedozwolonymi działaniami Użytkowników, np. poprzez opatrywanie kopii Treści Cyfrowych unikalnymi kodami lub danymi Użytkownika.
  8. Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania praw własności intelektualnej osób trzecich, w szczególności Ekspertów i zewnętrznych dostawców.
  9. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z prawami własności intelektualnej oraz zakresem udzielonej licencji Użytkownik powinien niezwłocznie skontaktować się z Jeżeli Użytkownik zamierza w jakikolwiek sposób wykorzystać Treści Cyfrowe w swojej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest zobowiązany uzyskać odpłatną licencję od Operatora.
  10. W odniesieniu do utworów, które mogą być tworzone lub wykorzystywane przez Użytkownika w ramach Platformy (Treści Użytkownika), Użytkownik udziela Operatorowi niewyłącznej, zbywalnej i przenaszalnej licencji na korzystanie z tych utworów w działalności prowadzonej przez W ramach udzielonej licencji Operator jest uprawniony do korzystania z utworów na wszelkich polach eksploatacji, jakie okażą się niezbędne do realizacji celów Operatora. Udzielenie licencji następuje na czas nieokreślony, bez ograniczeń terytorialnych. Operator jest uprawniony do udzielania dalszych licencji osobom trzecim, w szczególności na potrzeby zatrudniania Ekspertów i podwykonawców. Udzielenie licencji przez Użytkownika następuje nieodpłatnie, co oznacza, że Użytkownikowi nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu przekazania utworu do korzystania.
  11. Udzielenie licencji, o której mowa w ust. 11, znajduje zastosowanie w szczególności do pytań, jakie zadał Użytkownik w trybie opisanym w § 38.

 

36. Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem Danych Osobowych Użytkowników jest Operator.
  2. Szczegółowe zasady związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz plikami cookies zostały opisane w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://esrs.pl/polityka-prywatnosci/
  3. Użytkownik, wykorzystując jakiekolwiek dane osobowe należące do osób trzecich na potrzeby wykonania Umowy, jest zobowiązany zapewnić, aby użycie tych danych następowało zgodnie z prawem, a w szczególności, by podmioty, do których te dane należą, zostały należycie poinformowane o ich
  4. Jeżeli Użytkownik korzysta z danych osobowych należących do osób trzecich, Operator ma prawo przyjąć, że użycie tych danych osobowych następuje zgodnie z prawem.
  5. W przypadku, gdy:
    1. Użytkownik nie dopełnia należycie obowiązków wskazanych w ust. 3;
    2. Użytkownik bezprawnie korzysta z danych osobowych należących do osób trzecich,

i z tego powodu Operator poniesie jakąkolwiek odpowiedzialność (cywilną, administracyjną), Użytkownik może zostać zobowiązany do naprawienia Operatorowi szkody tym wywołanej — na zasadach ogólnych prawa.

 

37. Opinie

  1. Operator może udostępnić Użytkownikom możliwość zamieszczania opinii o Platformie, Operatorze lub Treściach Cyfrowych — w ramach Platformy lub serwisów zewnętrznych należących do osób trzecich. W takim przypadku do zamieszczania opinii stosuje się postanowienia niniejszego paragrafu.
  2. Zamieszczenie opinii jest możliwe po skorzystaniu z Platformy, w szczególności po zawarciu Umowy, przy czym zamieszczenie opinii jest możliwe w każdym
  3. Użytkownik powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
  4. Zakazane jest zamieszczanie opinii:
    1. bez uprzedniego skorzystania z Platformy;
    2. wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
    3. naruszających dobra osobiste Operatora lub osoby trzeciej;
    4. przez opłaconych użytkowników, w celu sztucznego podwyższenia lub obniżenia oceny Platformy lub dostępnych Treści Cyfrowych.
  5. Operator może w każdej chwili dokonywać weryfikacji, czy zamieszczone opinie są zgodne z Regulaminem, a w szczególności, czy pochodzą od Użytkowników, którzy rzeczywiście nabyli Treści Cyfrowe. Oprócz tego, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości Użytkownika     dotyczących zamieszczonych opinii, Użytkownik może zgłosić Operatorowi opinię do weryfikacji. Po otrzymaniu zgłoszenia od Użytkownika Operator podejmie działania, odpowiednie do posiadanych możliwości, które będą miały na celu weryfikację zamieszczonej
  6. W przypadku zamieszczenia opinii niespełniającej wymagań przewidzianych w Regulaminie Operator może odmówić publikacji opinii lub ją usunąć.

 

38. Treści Użytkownika oraz ich zwrot

  1. Użytkownik może tworzyć Treści Użytkownika w zakresie, w jakim wynika to z funkcjonalności Platformy.
  2. Użytkownik, który nabył Subskrypcję, posiada możliwość zadawania Operatorowi indywidualnych pytań związanych z problematyką ESRS. Pytania te stanowią rodzaj Treści Użytkownika.
  3. Aby zadać pytanie, Użytkownik powinien skorzystać z formularza kontaktowego dostępnego po kliknięciu przycisku FORMULARZ. Wówczas Użytkownik zostanie przeniesiony na stronę, która umożliwi mu zadanie pytania do Operatora.
  4. Po otrzymaniu pytania od Użytkownika Operator niezwłocznie poddaje je analizie. Po przeprowadzeniu analizy Operator może podjąć decyzję o:
    1. Przyjęciu pytania do rozpoznania i udzieleniu odpowiedzi na zadane pytanie;
    2. Odrzuceniu pytania i nieudzieleniu odpowiedzi na zadane pytanie – jeśli pytanie nie dotyczy ESRS lub w inny sposób wykracza poza zakres dopuszczalnych pytań.
  5. W przypadku odrzucenia pytania Użytkownik zostanie o tym powiadomiony drogą elektroniczną. Operator wskaże powód, dla którego udzielenie odpowiedzi nie było możliwe.
  6. Po przyjęciu pytania do rozpoznania Operator niezwłocznie przekazuje treść pytania specjaliście w celu opracowania odpowiedzi. Operator będzie dokładał starań, aby sporządzenie odpowiedzi nastąpiło jak najszybciej, jednak w przypadku skomplikowanego pytania czas udzielenia odpowiedzi może ulec wydłużeniu.
  7. Udzielenie odpowiedzi na pytanie Użytkownika następuje poprzez dodanie pytania i odpowiedzi do bazy na Platformie – jako nowej Treści Cyfrowej, do której Użytkownicy Platformy mogą mieć dostęp. Użytkownik, który zadał pytanie, zostanie powiadomiony o dodaniu odpowiedzi na zadane pytanie do bazy na Platformie.
  8. W przypadku, gdy Użytkownik zakończy Subskrypcję, pytanie zadane przez Użytkownik pozostaje w bazie Platformy jako Treść Cyfrowa dostępna dla Użytkowników.
  9. Po odstąpieniu od Umowy Operator nie może wykorzystywać Treści Użytkownika, z wyjątkiem Treści Użytkownika, które:
    1. są użyteczne wyłącznie w związku z Treściami Cyfrowymi;
    2. dotyczą wyłącznie aktywności PNPK w trakcie korzystania z Platformy;
    3. zostały połączone przez Operatora z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
    4. zostały wytworzone wspólnie z innymi Użytkownikami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
  10. Na żądanie PNPK Operator udostępni takiemu Użytkownikowi, na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, Treści Użytkownika, które zostały wytworzone lub dostarczone w trakcie korzystania z Platformy. Obowiązek ten nie dotyczy zwrotu Treści Użytkownika, o których mowa w 9 pkt a)- c).

 

[ROZDZIAŁ XV: POSTANOWIENIA KOŃCOWE]

39. Kontakt z Operatorem

  1. Kontakt z Operatorem jest możliwy w następujący sposób:

MATERIALITY ACADEMY sp. z o.o.

  1. Grzybowska 5A, 00-132 Warszawa, Polska
  1. Preferowaną formą komunikacji pomiędzy Stronami jest korespondencja elektroniczna, za pomocą wiadomości e-mail.

 

40. Postanowienia końcowe

  1. Operator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie w takich przypadkach, jak:
    1. zmiana warunków dotyczących Platformy;
    2. konieczność dostosowania Regulaminu do zmian prawnych;
    3. konieczność dostosowania Regulaminu do decyzji, wyroku lub innego orzeczenia właściwego sądu lub organu państwowego;
    4. konieczność spełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Operatorze;
    5. zmiany
  2. Każdy dokument oznaczony jest datą, od której obowiązują jego postanowienia.
  3. Zmiany Regulaminu są publikowane na Platformie, a ponadto Użytkownicy zostaną powiadomieni o planowanej zmianie treści Regulaminu drogą elektroniczną, poprzez wiadomość e-mail (o ile Operator posiada adres e-mail Użytkownika). Archiwalne wersje Regulaminu są zamieszczane pod spodem.
  4. Zmiany Regulaminu zaczynają obowiązywać w dacie wskazanej przez Operatora, najwcześniej po tygodniu od powiadomienia, o którym mowa w ust.
  5. Prawem właściwym dla Umowy jest prawo polskie. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie znajdują zastosowanie właściwe przepisy prawa
  6. W przypadku sporządzenia Regulaminu w różnych wersjach językowych rozstrzygające znaczenie ma wersja polska.
  7. Użyte w Regulaminie nagłówki jednostek redakcyjnych (paragrafów) mają charakter informacyjny dla wygody Stron i nie wpływają na interpretację
  8. Wszystkie załączniki stanowią integralną część
  9. Przeniesienie praw lub obowiązków wynikających z Umowy na osobę trzecią przez Użytkownika wymaga uprzedniej zgody Operatora wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.
  10. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie Regulaminu w całości lub części zostanie uznane za nieważne, bezskuteczne lub niemożliwe do wyegzekwowania, nie wpłynie  to  na  ważność,  skuteczność  lub możliwość wyegzekwowania pozostałych postanowień Regulaminu. Strony niniejszym zgadzają się zastąpić takie postanowienie właściwym przepisem prawa.
  11. W przypadku jakichkolwiek sporów wynikłych pomiędzy Stronami odnośnie zawarcia, interpretacji, wykonania i skutków prawnych Umowy Strony w dobrej wierze podejmą negocjacje w celu polubownego rozstrzygnięcia sporu. W razie braku rozwiązania sporu na drodze polubownej Strony oddadzą spór pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu właściwemu dla siedziby
  12. Regulamin obowiązuje od dnia 12.2024 r.